مرکز تزریق ژل و بوتاکس مهرویلا

روشهای جوانسازی پوست

روشهای جوانسازی پوست

امروزه با پیشرفت علم پزشکی، روش­های متعددی برای جوانسازی پوست وجود دارد که با توجه به شرایط پوست افراد می‌توان از آنها بهره برد. در ادامه برای آشنایی با روش­های جوانسازی پوست، توضیحاتی درباره چندتا از پرطرفدارترین روشهای جوانسازی پوست ارائه شده است تا بتوانید قبل از اقدام به جوانسازی پوست خود، نیاز خود را شناخته و نسبت به آن از این روش­ها استفاده نمایید.

روشهای جوانسازی پوست

  1. لیفت صورت به روش هایفوتراپی (HIFU)

(HIFU=High-intensity focused ultrasound)

روشهای جوانسازی پوست

در روش هایفوگرافی برای تحریک سلول‌های پوستی جهت تولید کلاژن بیشتر و جوانسازی پوست، از امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا استفاده می‌کنند. هایفوتراپی لایه­های زیرین پوست را هدف قرار می­دهد. وقتی دمای بافت به میزان معینی بالا برود، به عنوان آسیب، شناسایی می­شود و سلولهای پوست برای مقابله با این آسیب، تولید کلاژن را افزایش می­دهند. چون مدت‌زمان شلیک امواج اولترسوند به ناحیه هدف در هایفوتراپی، کمتر از ۱ ثانیه است و هایفوتراپی بر بافت زیرین پوست متمرکز می­شود، آسیبی به سطح پوست نمی­رساند. بنابراین روشی ایمن و بسیار کارآمد بوده به ‌شکل مؤثری ظاهر پوست را جوان می‌کند. هایفرتراپی برای کاهش چین وچروک کاربرد داردد و امکان کشیدن پوست درناحیه گردن، گونه­ها، ابروها، پلکها و قفسه سینه را فراهم می­کند.

  • لیفت صورت به روش میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن از روش­های رایج لایه برداری پوست به کمک دستگاه است. در این روش کریستال­های کوچک را روی سطح پوست مالش می­دهند تا تراش‌های سطحی و کنترل‌شده روی پوست ایجاد شوند و سپس دستگاه شروع به مکیدن و لایه‌برداری سلول‌های مرده می‌کند. در اثر این مکش هم لایه‌های سطحی تراشیده شده برداشته می‌شوند و هم با افزایش گردش خون در منطقه مورد نظر، سطح کلاژن‌سازی بالاتر می‌رود. میکردرم ابریژن برای هر نوع پوستی ایمن بوده و عوارضی به همراه ندارد.

  •  لیفت صورت به روش میکرونیدلینگ

در روش میکرونیدلینگ، برای جوانسازی، با استفاده از میکرونیدل‌های استریل، سلول‌های پوست تحریک شده و وادار به ساخت کلاژن بیشتر می‌شوند. این روش برای بهبود افتادگی‌های شدید پوستی مناسب نیست و تنها برای درمان مشکلات و چین‌وچروک‌های سطحی پوست کاربرد دارد؛ اما با توجه به تأثیرگذاری بالا و کم‌تهاجمی بودن، طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

  • لیفت صورت با مزوتراپی

در مزوتراپی نیز برای جوانسازی از سوزن­های بسیار ریز برای تزریق ترکیبات فعال خاصی استفاده می­شود. این ترکیبات تولید کلاژن را تحریک می­کنند که منجر به افزایش مقاومت پوست می­شود. مزوتراپی برای جوانسازی پوست و از بین بردن لکه­های پوستی کاربرد دارد. ایمنی این روش بستگی به تشخیص دکتر پوست و ترکیباتی که از آن استفاده می­شود دارد.

  •  لیفت صورت به روش اندولیفت

در روش اندولیفت از یک لیزر برای هدف قرار دادن کلاژن‌ها و تجزیه چربی‌های انباشته زیرپوستی استفاده می‌شود. این روش کاملاً غیرتهاجمی بوده و نتایج آن هم‌تراز و قابل‌ مقایسه با روش‌های جراحی صورت است. در این روش با بازسازی لایه­های پوستی عمیق و سطحی، سفت کردن پوست، تقویت کلاژن سازی و کاهش چربی اضافه، به درمان شلی و افتادگی پوست کمک می­کند.

  • لیفت صورت با روش کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یک روش بسیار کارآمد برای رفع شل‌شدگی و افتادگی پوست، احیای شفافیت و طراوت جوانی، پر کردن چین‌وچروک‌ها، رفع تیرگی دور چشم، رفع ترک‌های پوستی و درمان جای زخم، جوش و آکنه است. تکنیک کربوکسی تراپی نوعی مزوتراپی و از روش­های غیرتهاجمی ­و بدون نیاز به جراحی است.

کربوکسی تراپی در درمان سلولیت (سلولیت به معنای تجمع چربی زیر پوست است)، گودی زیر چشم، از بین بردن چین و چروک­ها و ترک­های پوستی (در اثر کشش) کاربرد دارد. و از مزایای کربوکسی تراپی این است که  می­توان در بخش­های مختلف بدن مانند پلک، گردن، صورت، دستها، شکم، باسن و پاها از آن استفاده کرد.

  • لیفت صورت به روش RF فرکشنال

فرکشنال مخفف عبارت Fractional Radiofrequency است، یک روش درمانی زیبایی است که از انرژی فرکانس رادیویی برای رفع مشکلات مختلف پوستی استفاده می­کند.

روش RF فرکشنال ترکیبی از دو روش جداگانه بوده در این روش امواج رادیوفریکوئنسی و میکرونیدلینگ ترکیب شده و برای ایجاد حالت ارتجاعی و احیای شادابی و طراوت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. و پوست را جوان می‌کنند. به طور خلاصه تکنولوژی آر اف فرکشنال با استفاده از سوزن­های بسیار ریز (از جنس طلا) به آرامی ­سطح پوست را سوراخ کرده و وارد لایه درم می­شود و امواج RF را به آن ناحیه وارد می­کند.

  • لیفت صورت با تزریق بوتاکس

بوتاکس نوعی سم می­باشد که امروزه کاربرد فراوانی دارد. تزریق بوتاکس در زیر پوست باعث فعالیت کمتر ماهیچه­ها می­شود. زمانی که فعالیت ماهیچه­ها کم می­شود، خطوطی که به دلیل فعالیت زیاد بافتهای صورت ایجاد شده با بوتاکس پر می­گردد و در نتیجه باعث جوانسازی پوست می­شود. این روش معروف‌ترین روش لیفت صورت است و با  تزریق بوتولینوم به زیر پوست برای از بین بردن چین‌وچروک در نواحی بینی، افتادگی‌های کناره لب، فرم دادن به ابرو و برجسته کردن گونه‌ها انجام می­شود.

  • لیفت صورت با پلاسمای تغلیظ شده (PRP)
روشهای جوانسازی پوست

پی آر پی (PRP) صورت، یک روش طبیعی جوانسازی برای پوست‌هایی است که بر اثر عوامل متعددی شادابی خود را از دست داده‌اند. در روش لیفت صورت با تزریق پی آر پی، پلاکت‌های خون از بدن خود فرد استخراج‌شده و برای جوان‌سازی پوست به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. از این روش میتوان برای ترمیم آفتاب سوختگی،جوان‌سازی پوست، رفع چین‌وچروک، محو کردن خط خنده و خط اطراف چشم و گردن استفاده می‌شود. این روش کاملاً بی‌خطر بوده و به‌دلیل استفاده از مواد طبیعی بدن خود فرد، ماندگاری بالایی دارد.

  1.  لیفت صورت با تزریق ژل

ژل با بوتاکس تفاوت‌هایی دارد. از ژل برای پر کردن چین‌وچروک‌های چشم‌ها و لب‌ها، از بین بردن خط لبخند، خطوط پیشانی، خم ابرو و حجم دادن به برخی نواحی صورت استفاده می‌شود. ژل‌های تزریقی به پوست انواع مختلفی داشته و بر اساس سن، جنس پوست، میزان آسیب و ناحیه آسیب تعیین می‌شود.

  1. لیفت و جوانسازی صورت با نخ PDO

لیفت صورت با نخ روشی برای جوان‌سازی پوست بدون نیاز به تیغ جراحی و لیفت صورت با لیزر و دستگاه است. در این روش از انواع الیاف و نخ‌های مخصوص برای کشیدن و لیفت کردن صورت استفاده می‌شود.  اغلب به‌جای استفاده از نخ بخیه قابل جذب، از نخ PDO استفاده می‌شود که در تحریک سلول‌های پوستی و افزایش سنتز کلاژن در ناحیه موردنظر بسیار مؤثرتر است.

  1.  لیفت صورت با تزریق چربی

یکی دیگر از روش‌های معروف و مشهور لیفت صورت، تزریق چربی است. در این روش چربی‌های از بدن خود فرد استخراج ‌شده و به منظور رفع افتادگی و سفت و برجسته‌کردن نواحی مختلف، به پوست صورت فرد تزریق می‌شود. چربی را از نقاطی در بدن که محل تجمع چربی است مانند ران، برمی­دارند و در قسمت­های مورد هدف تزریق چربی، مانند باسن، سینه­ها، صورت و دستها تزریق می­کنند.

  1. لیفت صورت با استفاده از جراحی

تمام روش‌های بالا روش‌های لیفت صورت بدون نیاز به جراحی بودند؛ اما اگر شدت آسیب بالا بوده و نتوان با روش‌های بالا پوست صورت را لیفت کرد، باید از روش‌های جراحی استفاده کرد. جراحی ماندگاری بالای ۱۰ سال داشته و فقط برای افراد ۴۰ تا ۶۰ سال قابل انجام است. جراحی خارج از این بازه سنی عوارض بالایی دارد و دوره نقاهت آن نیز به‌مراتب طولانی‌تر است.

در این مقاله به معرفی انواع روش‌های جوانسازی پوست پرداختیم. شما در این سایت با مطالب بسیار کاربردی بیشتری در مورد روش‌های جوانسازی پوست آشنا می‌شوید

(لینک مقالات)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید