Previous slide
Next slide

آنزیم تراپی پوست چیست؟+ مزایا، عوارض و هزینه

آنزیم تراپی چیست؟

آنزیم تراپی یکی دیگر از تکنیک های مدرن و موثر برای بازگرداندن پوست به حالت تعادل طبیعی اش است. به همین دلیل در این درمان تخصصی آنزیم های طبیعی، مواد معدنی و ویتامین های مغذی پوست را با همدیگر ترکیب می کنند تا پس از از بین بردن سلول های مرده پوست، این ترکیب را برای تحریک سلول های پوست به کلاژن سازی و بهبود گردش خون بر روی پوست اعمال کنند. در نهایت پوست درخشان تر  و به مراتب جوان تر خواهد شد.

آنزیم تراپی پوست چیست؟+ مزایا، عوارض و هزینه

فهرست مطالب

آنزیم تراپی پوست

مزایای آنزیم تراپی

پس از این که متوجه شدید آنزیم تراپی چیست، بهتر است به فواید این شیوه درمانی و زیبایی اشاره نماییم. برخی از فواید و مزایای آنزیم تراپی عبارتند از:

  • بهبود شرایط سلامت پوست یکی از مهم ترین فواید آنزیم تراپی است. این درمان از طریق کاهش میزان التهاب پوست و تقویت سد دفاعی طبیعی آن باعث می شود تا میزان آبرسانی به سلول های پوست افزایش یابد. در نتیجه پوست جوان تر و سالم تر خواهد شد.
  • آنزیم تراپی در مقایسه با برخی از تکنیک های زیبا سازی و جوانسازی پوست که تنها برای برخی از تیپ های پوستی مناسب می باشند با قابلیت تنظیم برای هر نوع تیپ پوستی همراه می باشد. متخصص پس از بررسی تیپ پوستی شما و شرایط آن می تواند برنامه درمانی و زیبایی اختصاصی را طراحی نماید. به همین دلیل آنزیم تراپی برای بیشتر مشکلات پوستی مانند رفع خطوط ریز، از بین بردن چین و چروک ها، رفع آکنه و به طور کلی برای بهبود سلامت کلی پوست مناسب می باشد.
  • طبیعی و ایمن است. به طوری که برای تمام تیپ های پوستی و همه سنین مناسب می باشد.
  • ماندگاری طولانی دارد. آنزیم تراپی با تقویت ساختار پوست و بازسازی آن نقش مهمی در جوانسازی و زیبایی سلول های پوست دارد. در نتیجه به دلیل تاثیرات مثبتش ماه ها ماندگاری خواهد داشت.
  • بدون برش، بدون خونریزی، بدون درد و غیر تهاجمی است.

انواع آنزیم تراپی

خب بهتر است پس از بررسی مزایای این شیوه زیبایی به انواع آنزیم تراپی اشاره کنیم. انواع آنزیم تراپی ها به شرح زیر می باشند:

  • آنزیم تراپی تزریقی که در آن مواد آنزیم تراپی را از طریق تزریق به بدن وارد می نمایند.
  • آنزیم تراپی خوراکی نوع دیگری است که در آن می توانید مواد آنزیم را در قالب قرص ها یا کپسول های تقویت کننده پوست مصرف نمایید.
  • در آنزیم تراپی موضعی همان طور که از نامش مشخص است تجویز آنزیم ها در قالب ژل، لوسیون و کرم انجام می شود.

اما این آنزیم ها چه موادی می باشند ؟ با ادامه مقاله همراه ما باشید تا با مواد آنزیم تراپی آشنا شوید.

مواد آنزیم تراپی

در تعیین مواد آنزیم تراپی عامل متعددی مهم است. این عوامل عبارتند از: نوع آنزیم تراپی و هدف از انجام آن، نوع پوست، مشکلات و حساسیت های پوستی و سن. با توجه به این عوامل می توان ترکیبات تشکیل دهنده آنزیم تراپی را به شرح زیر بیان کرد:

آنزیم های پروتئاز، لیپاز و آنتی اکسیدان ها: هر کدام از این آنزیم ها خواص ویژه ای دارند. پروتئاز بهترین آنزیم برای لایه برداری پوست یعنی پاک کردن سلول های مرده پوست است. لیپاز از طریق تجزیه چربی ها به پاک سازی منافذ کمک خواهد کرد. آنتی اکسیدان ها بهترین محافظ پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد می باشند.

سایر مواد عبارتند از: ویتامین ها، مواد معدنی مانند روی و مس، عصاره های گیاهی.

آیا آنزیم تراپی برای همه افراد مناسب است؟

آنزیم تراپی یکی از درمان های موثر برای جوانسازی انواع تیپ های پوستی از جمله پوست های معمولی، مستعد آکنه، حساس و ملتهب است. تمام افرادی که منافذ پوست شان باز می باشند، مستعد ورود انواع آلودگی ها به داخل پوست شان هستند. از این رو می توانند برای پاکسازی منافذ پوست خود از این شیوه استفاده کنند. با این حال توجه نمایید در مشکلات پوستی مانند آکنه کیستیک که به دلیل تراکم زیاد منافد و عمیق بودن این منافد رخ می دهد، بهتر است از گزینه های دیگر زیبا سازی پوست استفاده کرد ؛ زیرا آنزیم تراپی قدرت کافی را برای از بین بردن سلول های مرده و سبوم در آکنه کیستیک ندارد. برای این افراد بهتر است از اسید های لایه بردار استفاده کرد.

آنزیم تراپی برای چه کسانی مناسب نیست ؟

آنزیم تراپی برای افراد زیر مناسب نیست:

زنان باردار و شیرده

مبتلایان به بیماری های خاص

افرادی که از حساسیت های پوستی بسیار شدید رنج می برند نیز باید حتما پیش از انجام آنزیم تراپی با متخصص مشورت کنند.

مراحل درمان مشکلات پوستی در آنزیم تراپی

هدف از جوانسازی پوست با آنزیم تراپی از بین بردن سلول های مرده پوست و به موجب آن صاف تر و روشن تر کردن پوست می باشد. مراحل درمان مشکلات پوستی در یک جلسه از آنزیم تراپی به شرح زیر می باشند:

ابتدا متخصص سعی می کند پوست را از هر گونه آلودگی های ناشی از گرد و غباری که بر روی پوست می نشینند، محصولات آرایشی و بهداشتی و غیره پاک سازی می کند.

سپس مرحله بعدی یعنی لایه برداری آغاز می شود. از یک لایه بردار ملایم استفاده می کنند تا پوست برای اعمال آنزیم تراپی آماده باشد.

در این مرحله برای نوسازی سلولی از ماسک های آنزیمی حاوی آنزیم های فعال استفاده می کنند. در واقع ماسک آنزیمی را بر روی پوست قرار می دهند. این ماسک باید به مدت زمان مشخصی بر روی پوست بماند. در این مدت زمان آنزیم های فعال می توانند به طور موثر تری عمل کنند.

در مرحله بعدی و پس از اثرگذاری مثبت ماسک اقدام به شستشوی آن از روی پوست می نمایند.

مرحله نهایی به مرطوب سازی و اعمال محصولات محافظتی مربوط می شود. این محصولات به تغذیه سلول های پوست و محافظت از آنها کمک می کنند.

این مراحل به یک جلسه از آنزیم تراپی مربوط می شوند. در این یک جلسه با استفاده از لایه برداری، سلول های مرده از بین می روند. البته این نکته مهم را در نظر داشته باشید که تمام این مراحل باید کاملا اصولی و تخصصی انجام شوند. به همین دلیل انتخاب مرکز معتبر و متخصص بسیار مهم است.

مراقبت های قبل از انجام آنزیم تراپی

اکنون که مراحل یک جلسه آنزیم تراپی را متوجه شدید، بهتر است با مراقبت های بعد از انجام آنزیم تراپی و دستورالعمل های پس از این درمان آشنا شوید.

اقدامات مهم قبل از آنزیم تراپی عبارتند از:

دریافت خدمات مشاوره از یک متخصص پوست و مو

در میان گذاشتن سابقه پزشکی

اطلاع رسانی در رابطه با دارو های خاصی که مصرف می کنید. برخی از این دارو ها ممکن است با ترکیبات آنزیمی تداخل ایجاد کنند.

مراقبت های بعد از انجام آنزیم تراپی

پس از آنزیم تراپی با رعایت کردن مراقبت های زیر می توانید اثربخشی و ماندگاری این درمان را بهبود ببخشید. مراقبت های بعد از آنزیم تراپی عبارتند از :

برای مدتی از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید دوری نمایید.

برای محافظت از پوست تان از ضد آفتاب هایی با SPF 30 یا بالا تر استفاده نمایید ؛ زیرا در این زمان پوست تان بسیار حساس می باشد.

برای تقویت پوست تان از مرطوب کننده های مناسب استفاده نمایید.

تحت هیچ شرایطی پوست خود را دستکاری نکنید.

آنزیم تراپی پوست چیست؟+ مزایا، عوارض و هزینه

عوارض آنزیم تراپی چیست؟

آنزیم تراپی همان طور که گفته شد یکی از موثر ترین تکنیک های جوانسازی پوست با یک لایه برداری ملایم و غیر تهاجمی است. با این حال مانند همه درمان های زیبایی عوارضی هم ممکن است به همراه داشته باشد. بهتر است پیش از آغاز این درمان با برخی از مهم ترین عوارض آنزیم تراپی آشنا شوید تا در انتخاب خود بهتر تصمیم بگیرید. برخی از مهم ترین عوارض آنزیم تراپی پوست به شرح زیر می باشند :

یکی از عوارض آنزیم تراپی قرمزی و تحریک پوست به ویژه در افرادی که پوست حساس و مستعد آلرژی دارند است. این لایه برداری در مقایسه با لایه برداری شیمیایی خیلی ملایم تر است و عوارض آن به شدت کمتر از آن می باشد.

از عوارض جانبی این تکنیک می توان به پوسته پوسته شدن و خشکی پوست اشاره نمود. از آنجایی که در لایه برداری با آنزیم تراپی خارجی ترین لایه از پوست تحت تاثیر قرار می گیرد، ممکن است پوست خشک و پوسته پوسته شود.

حساسیت به نور نیز از دیگر عوارض لایه برداری با آنزیم تراپی است. برای مراقبت از پوست خود می توانید از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ استفاده نمایید.

هزینه آنزیم تراپی چقدر است ؟

هزینه لایه برداری با آنزیم به عوامل متعددی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از: نوع آنزیم، تعداد جلسات مورد نظر برای رسیدن به نتیجه دلخواه، محل زندگی، مرکزی که انتخاب می کنید و همچنین روش درمان.

سوالات متداول

 

  1. چند جلسه آنزیم تراپی لازم است؟ تعداد جلسات برای درمان مشکلات پوستی با آنزیم تراپی به معیار هایی مانند هدف از درمان، سن بیمار، نوع مشکلات پوستی، تیپ پوستی و غیره بستگی دارد.
  2. آیا آنزیم تراپی را می توان در خانه انجام داد؟ نخیر نباید آنزیم تراپی را در خانه انجام داد. این تکنیک زیبایی کاملا تخصصی است و باید با دانش و مهارت کافی توسط یک متخصص انجام شود.

نکات زیبایی و درمانی که حتما باید بدانید

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید