فیلر یا تزریق چربی

فیلر یا تزریق چربی: کدام یک برای شما مناسب تر است؟

فیلر یا تزریق چربی از راه حل هایی است که می توانید برای پر کردن نواحی صورت استفاده کنید.مجموعه ای از عوامل باعث می شوند که نواحی صورت شما به مرور زمان دچار چین و چروک، و افتادگی شوند، عواملی مانند کاهش خاصیت ارتجاعی و کاهش تولید کلاژن از عوامل مهم هستند. اگر زمان زیادی را در زیر نور خورشید بدون محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش سپری کنید یا سیگاری باشید، این اثرات تسریع می شود.
در حالی که پیری پوست از نظر پزشکی خطرناک نیست، شما می توانید برای بهبود ظاهر پوست خود برای افزایش زیبایی و اعتماد به نفس اقداماتی انجام دهید مثل فیلر یا تزریق چربی با ما همراه باشید تا بررسی کنیم کدام یک برای شما مناسب تر است؟
نحوه عملکرد فیلر
پرکننده های پوستی به نواحی کم عمق یا چروکیده صورت شما حجم و صافی فوری می بخشند. ترکیبات موجود در این تزریق ها مانند اسید هیالورونیک (HA) از مواد طبیعی بدن تقلید می کنند. HA با جذب آب، پوست هیدراته و انعطاف پذیر را افزایش می دهد.
نحوه عملکرد تزریق چربی
انتقال چربی از تکنیک های پیشرفته لیپوساکشن برای انتقال چربی از یک قسمت بدن به قسمت دیگر مانند از ران یا باسن به سمت صورت استفاده می کند. پس از قرار گرفتن در ناحیه درمان، مانند نواحی کم عمق اطراف چشم یا دهان، چربی جابجا شده ظاهری صاف تر و حجیم تر ایجاد می کند.
انتقال چربی ، اغلب در کنار روش‌های جراحی دیگری مانند لیفت صورت یا بلفاروپلاستی پلک انجام می‌شود. پس از تزریق، سلول های چربی منتقل شده به تدریج خونرسانی می کنند که باعث افزایش حجم قابل مشاهده می شود. نتایج در حدود شش ماه ظاهر می شود.
تفاوت فیلر یا تزریق چربی
هم پرکننده های پوستی و هم پرکننده های انتقال چربی فواید مشابهی دارند، از جمله ظاهری جوان تر و تقارن بهتر صورت. علاوه بر تفاوت در مواد مورد استفاده، فیلرها گزینه ای کمتر تهاجمی و غیر جراحی هستند. انتقال چربی به جراحی جزئی برای بازیابی سلول های چربی نیاز دارد.
تفاوت دیگر طول عمر است. در حالی که نتایج فیلر های پوستی ممکن است 6 تا 12 ماه یا به طور بالقوه بیشتر باقی بمانند، نتایج انتقال چربی می تواند سال ها باقی بماند.
هر دو روش درمانی می توانند انتخابی عالی برای تقویت گونه، کاهش چین و چروک و بهبود کمبود کانتور باشند. بزرگترین تفاوت بین تزریق چربی در صورت و تزریق فیلر پوستی این است که به جای چربی خود فرد، این روش بر روی فیلرهایی است که یا به طور طبیعی مشتق شده اند، مانند اسید هیالورونیک و کلاژن، یا مواد پرکننده مصنوعی مانند هیدروکسی لاپاتیت کلسیم.بنابراین، ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که بدن به پرکننده پوست عادت نداشته باشد و ممکن است واکنشی علیه آن ایجاد کند. (از این نظر، انتقال چربی صورت گزینه درمانی بهتری است). نیازی به گفتن نیست که وقتی ماده تزریق شده (چربی طبیعی خود شخص) قبلاً از بدن فرد استخراج شده باشد، خطر قابل توجهی ندارد.
تفاوت خیره کننده دیگر این است که با گذشت زمان، فیلر ها تمایل به حل شدن دارند و بیشتر توسط بدن جذب می شوند و افزایش حجم اضافی را از دست می دهید. برای حفظ نتایج، بیماران باید هر چند وقت یکبار تحت این روش قرار گیرند. پرکننده های پوستی ساخته شده از مواد طبیعی معمولاً 6 ماه دوام می آورند. در مقابل، چربی‌های تزریق شده با پیوند چربی که زنده می‌مانند، سال‌ها قبل از تغییر روند طبیعی پیری، باقی می‌مانند.
انتخاب بین فیلر یا تزریق چربی
پزشک متخصص می تواند بر اساس اهداف، وضعیت پوست و سلامت کلی شما تعیین کند که فیلر پوست برای شما مناسب است یا انتقال چربی .
اگر کاندیدای عمل جراحی نیستید یا به سادگی می خواهید از آن اجتناب کنید، فیلر های پوستی احتمالا بهترین گزینه برای شما هستند. همچنین اگر به دلیل نزدیک شدن به یک رویداد، مانند عروسی یا تعطیلات، امیدوار به نتایج سریع هستید، می‌توانید پرکننده‌های پوستی را انتخاب کنید.
اگر می خواهید نتایج طولانی تری داشته باشید یا قصد دارید یک عمل زیبایی دیگر مانند لیفت صورت انجام دهید، انتقال چربی ممکن است برای شما ایده آل باشد. اگر به مواد پرکننده پوستی حساس یا آلرژی دارید، انتقال چربی نیز جایگزینی را ارائه می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید